0

هیچ محصولی وجود ندارد

0 ریال جمع مبلغ

مکمل رشد اکوکالمین

 پرورش دهندگان اسب به خوبی می‌دانند که علوفه و آب به تنهایی نمی‌تواند نیازهای تغذیه‌ای اسب را تامین کنند، و برای اینکه بتوانند اسب چالاک و تنومندی را پرورش دهند لازم است در جیره غذایی آن‌ها از مکمل‌های تغذیه‌ای هم استفاده کنند. در این مطلب قصد داریم راهنمای کامل و دقیقی درباره مکمل رشد اکوکالمین در اختیار شما قرار دهیم و شما را با خواص آن آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید. 

نگهداری از مکمل رشد اکوکالمین

 یکی از مهم‌ترین نکات استفاده از مکمل رشد اکوکالمین، آشنایی با شرایط نگهداری از آن است. زیرا در صورت قرار دادن بسته‌های مکمل رشد در جای نامناسب احتمال اینکه فاسد شوند و خواص آن‌ها از بین برود، زیاد است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم مکمل رشد اکوکالمین را در جایی خشک و خنک که اثری از رطوبت مشاهده نمی‌شود نگهداری کنید. همچنین دقت داشته باشید تابش نور مستقیم خورشید هم باعث خراب شدن مکمل رشد می‌شود. پس محلی را برای قرار دادن بسته‌ها انتخاب کنید که سایه باشد و نور مستقیم خورشید به آن نتاید. حتی سرمای بیش از حد هم موجب یخ‌زدگی و از بین رفتن کیفیت مکمل رشد اکوکالمین می‌شود. بنابراین در صورتی که می‌خواهید مکمل رشد را در یخچال نگهداری کنید، مواظب باشید یخ نزند.

 ترکیبات مکمل رشد اکوکالمین چیست؟ 

 مکمل اکوکالمین که برای تقویت رشد استخوان‌ها در اسب‌های بالغ، مادیان و کره اسب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد حاوی ترکیباتی نظیر کربنات کلسیم، دی کلسیم فسفات و کلرید سدیم است که موجب رشد استخوان‌ها می‌شود. سایر ترکیباتی که در مکمل‌های رشد مورد نیاز است شامل موارد زیر است. آمینو اسیدها در مکمل رشد: مکمل رشد اکوکالمین شامل آمینو اسیدهایی نظیر لیزین، متیونین، تیروزین، متیل سولفینیل متان است. ویتامین‌های موجود در مکمل رشد: یکی از اصلی‌ترین ترکیبات مکمل رشد که از ضعف استخوانی هنگام رشد اسب جلوگیری می‌کنند ویتامین‌های A،E،D3 و بیوتین هستند. مواد معدنی موجود در مکمل رشد: برای رشد مطلوب اسب‌ها لازم است مواد معدنی به میزان کافی در مکمل‌های رشد در دسترس باشند. زینک، منگنز، سدیم کلراید، دی کلسیم فسفات، مس و منگنز از اصلی‌ترین ترکیباتی هستند که در مکمل رشد اکوکالمین موجود است. 

 خواص مکمل رشد اکوکالمین

 برای اینکه با ضرورت استفاده از مکمل رشد در رژیم غذایی اسب‌ها آشنا شویم، لازم است خواص و ترکیبات آن را بشناسیم و با اثربخشی مکمل‌ها آشنا شویم. تاثیر مکمل رشد اکوکالمین برای تولد کره اسب سالم یکی از گروه‌های هدف استفاده از مکمل رشد اکوکالمین مادیان است. مادیانی که در دوره آبستنی از مکمل رشد استفاده می‌کند، کره اسب‌های سالم و قوی به دنیا می‌آورد. به همین دلیل پرورش دهندگان اسب حتما مکمل‌های رشد را در رژیم غذایی کره اسب‌ها می‌گنجانند. افزایش شیر مادیان با استفاده از مکمل رشد اکوکالمین علاوه بر اینکه استفاده از مکمل اکوکالمین نیازهای تغذیه‌ای یک اسب آبستن را تامین می‌کند، می‌تواند در میزان ترشح شیر هم تاثیر داشته باشد. مادیان آبستنی که در دو ماه آخر بارداری و پس از زایمان تا زمان از شیر گیری کره اسب از مکمل رشد اکوکالمین استفاد می‌کند، شیر بیشتر و مقوی‌تر دارد. در نتیجه استخوان بندی کره اسب سالم تر می‌شود و مادیان هم به دلیل زایمان و شیردهی لاغر و ضعیف نمی‌شود. بهبود وضعیت تولید مثل و باروری استفاده از مکمل‌های غذایی موجب تامین نیازهای ضروری بدن اسب به ویتامین‌ها و املاح می‌شود. بنابراین گنجاندن مکمل رشد اکوکالمین در جیره غذایی مادیان باعث می‌شود برای تولید مثل و باروری شرایط مطلوبی داشته باشد. مطلوب‌سازی رشد استخوان‌های اسب با توجه به اینکه علوفه به تنهایی نیازهای تغذیه‌ای یک اسب بالغ یا کره اسب را برای رشد استخوان فراهم نمی‌کند، لازم است از مکمل رشد اکوکالمین برای رشد بهتر استخوان‌های اسب و قوی‌تر شدن آن استفاده کنیم.

مصرف مکمل رشد اکوکالمین

 میزان مصرف مکمل اکوکالمین برای تمام اسب‌ها یکسان نیست و بستگی به شرایط جسمی و سن و سال اسب دارد. بر این اساس لازم است طبق توضیحات زیر مکمل رشد در جیره غذایی اسب‌ها گنجانده شود. میزان مصرف مکمل رشد برای کره اسب، 120 گرم در هر روز است. میزان مصرف مکمل رشد برای مادیان در دوره شیردهی 120 گرم در روز است. میزان مصرف مکمل رشد در زمان از شیر گرفتن کره اسب، 60 گرم در هر روز است. میزان مصرف مکمل رشد برای اسب‌های یک ساله 60 گرم در روز است. میزان مصرف مکمل رشد برای اسب‌های دو ساله 60 گرم در روز است. 

خرید مکمل رشد اکوکالمین

 پرورش اسب یکی از مشاغل سخت و پر هزینه است که نیازمند کسب اطلاعات و دانش کافی برای نگهداری از اسب است. به همین دلیل لازم است برای رسیدگی به اسب و حفظ سلامت آن به جیره غذایی روزانه، مکمل رشد اضافه کنیم تا نیازهای تغذیه‌ای اسب تامین شود و رشد استخوان‌ها و ماهیچه‌ها مطلوب باشد. اما با توجه به اینکه مراقبت از اسب هزینه‌بر است و لازم است مکمل رشد تهیه کنیم، بهتر است برای تهیه مکمل رشد اکوکالمین شرایطی را در نظر داشته باشیم. خرید مکمل از فروشگاه معتبر با توجه به اینکه قیمت مکمل رشد و بودجه ای که برای خرید آن نیاز داریم یکی از دغدغه‌های متقاضیان خرید مکمل رشد است؛ بهتر است برای تهیه مکمل رشد شرکت و فروشگاهی را انتخاب کنید که محصول را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد. توجه به اصالت محصول محصولات اصلی موجب رشد بهینه استخوان‌ها و ماهیچه اسب می‌شوند. در حالی که خرید مکمل رشد تقلبی موجب اثرات زیان‌باری بر سلامت اسب دارد. تاریخ انقضای محصول یکی از مواردی که هنگام خرید مکمل رشد از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است؛ تاریخ انقضای آن است. بهتر است قبل از خرید تاریخ انقضای محصول را بررسی کنید تا در اثر استفاده از محصول فاسد مشکلی برای اسب پیش نیاید.